W.M. Felt je napisao/la ( Pogledaj post): ›
Ok, imaš argumente, ali opet ćemo se vratiti na isto. Najprije, kad sam spominjao velike gradove (London, Munchen) to sam napravio samo zato da ukažem na činjenicu da ni tamo pruga ne sječe grad.
|
Tko kaže da ne sječe pruga te gradove?Pa isječeni su prugama kao sir.
Citat: ›
Usporedbe s takvim gradovima su smiješne. Njihove potrebe su jedno milijun puta veće od naših. To što je Osijek glavni grad Slavonije ne znači ništa, jer bio glavni grad ili ne, ima 100000 stanovnika.
|
Ti si počeo sa tim usporedbama.Ja ih ne uspoređujem.
Nego, ajde da ti postavim pitanje.Kako to da je 1984. do 1991. prigradski promet bio toliko uspješan, kada Osijek ima samo 100 000 stanovnika?
I ne, ne bi automobili utjecali na to.Dovoljan primjer ti je zagrebački prigradski promet, gdje su vlakovi uvijek puni.
Brojka od 100 000 stanovnika je samo grad Osijek sa naseljima, zaboravljaš i okolicu koja gravitira gradu, a onda se brojka kreće preko 100 000.
Citat: ›
Kako je to vani organiziran gradski i prigradski promet u gradu od 100000 ljudi?
|
Pogledaj malo gradove te veličine u Njemačkoj npr.
No, kako god, bio on drukčije organiziran, to ne znači da je dobar.Osijek ima tu prednost upravo zbog pruge koja sječe grad i koja je idealna za prigradski promet.To što jedan grad nije imao sreće u povijesti da mu se tako nešto napravi, ne znači da prometno dobro rješen.
Citat: ›
Problem su prometne gužve, a one nastaju iz dva temeljna razloga - imamo samo dvije ceste istok-zapad, i rampe se spuštaju 90 puta dnevno na najvažnijim mjestima. Izmještanjem pruge, barem dijela od kolodvora prema Sijenjaku, rješavaju se oba problema.
|
Na svu sreću, da parafraziram jednog kolegu, forum trpi sve, pa i ovakve izjave.
Reci mi, je li ti znaš kolika bi bila cijena izmještanja pruge van grada, ili kao Škoro onako napamet, idemo to napraviti?
Ako je već toliki problem ŽCPR, onda je isplativije napraviti denivelaciju istoga, a ne izmještanje pruge van grada.Iskreno se nadam, da je ljudima jasno koji je to opseg radova, koji je uza sve to kontraproduktivan?
Citat: ›
Cijena benzina? Teško da će netko zbog skupog benzina ostaviti auto, sjesti na vlak, doći do kolodvora i onda ići tramvajem na, recimo, Jug 2, ili Retfalu.
|
Nema tu teško, ne teško.Kad bi se organizirao prigradski promet, za recimo neku malu cijenu da imaš mjesečnu kartu, misliš da bi ljudi koristi automobile?Da ne spomenem i to, da se to vani fino zakonski rješava, jednostavno se zabrani promet automobilima u užem centru grada.
Citat: ›
Zar ne bi bilj riješenje bilo da se na mjestu željezničke pruge sagradi tramvajska, koja bi povezala grad novom linijom?
|
Dakle, idemo izmjestiti postojeću prugu, koja već ide tom zamišljenom tramvajskom linijom, van grada, a tu sagraditi tramvajsku prugu?Nadam se da su ljudi svjesni koliko je to, da ne kažem, glupo?A da ne pričam o cijenama takvog projekta.
Dakako kapacitet vlaka i brzinu, nasprem tramvaja mislim da ne treba spominjati.
Citat: ›
Vlakovi su prastari, užasno spori i sve što sam već rekao. To je nepobitna činjenica.
|
Bez namjere da uzdižem bilo koju sferu HŽ-a, vlakovi nisu nikako prastari, ma što ti tvrdio.Što se sporosti tiče, to treba zahvaliti "idemo dalje" Vladi, koja već godinama minimalno ulaže u željeznice, a troši milijarde na autoceste.
Citat: ›
Uzmi samo najnoviju tehnologiju HŽ-a, "nagibne" vakove. Koji je glupan uopće kupio nagibne vlakove da voze na pruzi na kojoj se niti jednom ne nagnu, ne znam.
|
Ti vlakovi jesu totalan promašaj i to se slažem.
Citat: ›
Također, ako su kupljeni za pruge preko Like i Gorskog kotara, zar nije prvo trebalo napraviti nove pruge, a ne nove vlakove koji mogu voziti 150 staviti na prugu gdje je maksimum 60 da ne izleti.
|
Lička pruga je obnovljena, niske brzine su zbog nekih debilnih birokratskih razloga, ne realnog stanja na terenu.
Citat: ›
Mene 3,5 sata Osijek-Zagreb ne zadovoljava, a pogotovo me ne zadovoljava polazak u 5,25 iako drugi vlak ka istom odredištu polazi već 5 minuta poslije. Uskoro će se autom moći doći iz Osijeka u Zagreb za 1,5 h do 2 h, a onda i imaš auto, ne moraš se voziti tramvajem (koji su svugdje također očajni).
|
Sat i pol, 2 sata?Dokle, do naplatnih kućica, da.
A dalje?Kada dođeš u sam grad?Koliko ti onda treba do odredišta?Recimo naplatne kućice Zagreb GK?To nisi računao...A kako stvari stoje sa zagrebačkim prometom, biti će i gore.
Citat: ›
I sam kažeš da je nova pruga Zg-Ri utopija, ali je nužna, jer je sadašnju prugu sagradila Marija Terezija. Luka Rijeka ne može opstati bez te pruge, a koštat će, po prvim najavama, skoro kao i autocesta Zg-St.
|
Kakav je ovo argument, sagradila Marija Terezija?Pa skoro sve pruge u Europi su sagrađene prije 100 godina.
Nužna?O tom potom, na mom forumu se vodila duga rasprava oko te pruge.U luku Rijeka će ići promet ovom prugom bez problema, do daljnjega.
Citat: ›
I na kraju, špica gužve u Osijeku događa se zato što je debeli Đapić pokrenuo rekonstrukciju Reisnerove bez novaca, pa je 6 mjeseci ta cesta bila zatvorena.
|
Gužve u Osijeku su bile i prije Đapića, tako da ova teza ne stoji.
Citat: ›
Vezano za Čepin, uskoro kreće gradnja još dvije trake na južnoj zaobilaznici, prema tome, Čepinčani će imati dva dobra pravca do Osijeka, i više niti ne treba.
|
To ćemo vidjeti kako će biti rješeno.
Citat: ›
Mislim da krivo razmišljaš kad kažeš da će se graditi tramvaj tamo gdje nije potreban. Tramvaj biram prije vlaka ili autobusa, jer vozi na struju, i teško da je nepotreban, može biti samo nerentabilan, ali najviše zato što mrežanije razgranata.
|
Ja sam prvi koji je za tramvaj u gradu, prije autobusa i automobila.No, realan sam čovjek, i nema apsolutno nikakvog razloga da se gradi tramvajska pruga tamo gdje već ide postojeća željeznička, koja može služiti istoj svrsi uz minimalna ulaganja ( jedino mobilna sredstva ), a stoji neiskorištena.
Citat: ›
No, evo, drago mi je da i netko iz HŽ-a reagira, jer je nužno čuti sve argumente.
|
Nisam ja iz HŽ-a, iako mi je željeznica struka.