Najniža cijena obuke za nove vozače u hrvatskim autoškolama uskoro bi mogla porasti i do 50 posto, pročulo se ovih dana među vlasnicima autoškola i potencijalnim kandidatima za obuku.
Iz više izvora Večernjak je doznao da su u MUP-u odlučili udovoljiti zahtjevima autoškola za povećanje minimalne cijene nastavnih sati, što su predstavnici autoškola nekoliko puta tražili – cjenik je donesen u prosincu 2004. godine.
Poskupljenje je dogovoreno na nižoj razini MUP-a, podržava ga i Hrvatski autoklub, a novi bi se cjenik trebao potpisati nakon izbora.
Pravilnikom o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli propisane su minimalne cijene za predavanja iz prometnih propisa i sigurnosnih pravila te za nastavu upravljanja vozilom.
Za predavanja je cijena 15,61 kuna po satu, a za vožnju 101,42 kuna po satu. Novim pravilnikom cijene će navodno biti više za 45-50 posto.
Iz MUP-a i HAK-a nitko ne želi službeno potvrditi skorašnje poskupljenje, što je i razumljivo s obzirom na predizborno vrijeme.
U autoškolama, pogotovo zagrebačkima, jedva su dočekali taj trenutak jer, kažu, troškovi su od 2004. višestruko rasli, a cijene autoškola nisu se mijenjale iako im je pravilnikom to dopušteno.
"Situacija je u Zagrebu specifična jer je tu najveći broj autoškola. Mi se zbog velike konkurencije moramo držati minimalnih cijena jer, ako ih povisimo, izgubit ćemo polaznike. Trenutno je prosječna minimalna cijena između 4000 i 4100 kuna, na što se još dodaje cijena ispita, liječničkog pregleda i predavanja iz prve pomoći. U nekim regijama s manje autoškola, Istri na primjer, cijene su već dogovorno povećane, pa u nekim autoškolama obuka stoji i 7000 kuna", rekao je Neđad Kljajić, direktor zagrebačke autoškole Laki start.
Povećanje minimalne cijene nastavnog sata podržava i Vladimir Bitanga iz autoškole Europa, koji je i predsjednik Udruge autoškola pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca.
"Čuo sam da je odobreno povećanje cijene, ali mi to još zvuči nevjerojatno jer je riječ o predizbornom razdoblju. Povećanje cijene svakako podržavamo.
Trudili smo se dosad unutrašnjim rezervama kompenzirati porast troškova od 2004. godine, ali više ne možemo. Poskupjelo je gorivo, osiguranje, cestarine, najam poslovnih prostora, a došli su i novi troškovi pa je povišenje cijena neizbježno" obrazlaže Bitanga.
Net.hr |