Mali trgovci, ali i veliki trgovački centri, zabrinuti su zbog skorašnjeg dolaska
Lidla u Hrvatsku, jednog od vodećih njemačkih maloprodajnih lanaca, poznatog po niskim cijenama, pa su sve njihove snage usmjerene na "učvršćivanje položaja" na tržištu. Nemir pojačava i neizvjesnost, jer taj diskonter ne daje nikakve informacije o svome širenju, nego gotovo preko noći otvara prodavaonice istovremeno u nekoliko gradova.
Takav se Lidlov bum očekuje potkraj godine u Hrvatskoj. U Osijeku je Lidl osigurao dvije lokacije, ishođene su građevinske dozvole za gradnju nasuprot megamarketa Getro, te kod nekadašnje tvornice Analit.
Ništa nije moguće saznati ni na njihovim internetskim stranicama, na kojima su jedino oglasi za zapošljavanje te kupnju zemljišta. Postojeći su trgovci, pak, na nogama. Najviše strahuju mali trgovci, kojima bi Lidl mogao zadati konačni udarac.
- Kupovna moć u Hrvatskoj opada, a dolazi novi lanac koji nudi jeftinu robu, često i po dumpinškim cijenama, pa će naša situacija biti još teža. Čak bi
90 posto malih trgovina moglo biti zatvoreno u iduće dvije godine!, kaže
Branka Ivanek, dopredsjednica Ceha trgovaca Hrvatske obrtničke komore i predsjednica Sekcije trgovaca u Udruženju obrtnika Osijek.
Njemačkog diksontera ravnodušno ne dočekuje ni Konzum. Iako nije službeno potvrđeno, pokazuje to podatak kako je realizacija ugovora o suradnji Konzuma i malih trgovaca s područja Slavonije i Baranje, nakon trogodišnjeg otezanja odjednom dogovorena.
Predsjednik uprave Konzuma
Drago Munjiza, kaže da "Konzum u potpunosti poštuje konkurenciju, a spreman je svakom konkurentu odgovoriti na profesionalan i odlučan način, kako to i priliči tržišnom lideru".
U Getrou, pak, smatraju kako će dolazak Lidla promijeniti mnoge odnose na hrvatskom tržištu. Situacija koja će nastati dolaskom Lidla, smatraju, potaknut će sve trgovce da se uključe u tržišnu utakmicu, a izbor će na kraju biti na kupcu da sam izabere gdje želi kupovati.
U Billi tvrde kako se zbog Lidla ne poduzimaju nikakvi posebni koraci. "Nikoga ne treba podcijeniti, ali ni precijeniti. Lidl je diskontni lanac trgovina pa nam ne predstavlja direktnu konkurenciju", kažu u Billi.
Dolazak Lidla u Hrvatsku zabrinuo je i domaće proizvođače koji strahuju da bi Hrvatsku mogla pogoditi sudbina Slovačke i Češke nacionalne maloprodaje koja je ondje, zbog inozemne konkurencije, propala.
Prenosimo iz
www.glas-slavonije.hr
photo: Roko031