Pravi prijevod za riječ
cool u našem jeziku ne postoji. Možete se mučiti s izrazima poput
mrak,
simpa,
lačaran,
guba i sličnim, prilično smiješnim riječima, ali mi ćemo se zadržati na cool.
Nama su cool ovakvi auti:
To su auti koje ne volimo zbog forme, nego zbog sadržaja. I, naravno, plaćamo cijenu zbog toga. 99% vremena ne koristimo njihove mogućnosti, a zato cijelo vrijeme plaćamo veću količinu skupljeg goriva. U kolonama i u gradskim gužvama nam njihov precizan upravljač i sposoban ovjes ne pomažu baš ništa. Preko rupa, tračnica i neravnina još i manje. Izgledom se čak ni ne razlikuju previše od običnih verzija, tako da se nekad osjećamo glupo kada vidimo da gotovo isti auto kao naš može napraviti skoro sve isto, ali za upola manje goriva, a i koštao je bar 30% manje. A mi zbog toga nosimo neoriginalne starke, odjeću bez imena, a nekad i prezimena i tko zna što još sve ne. U biti, 99% ljudi i ne zna da su to neki posebni auti, tako da nisu ni neka šminka. Iskreno, svi bi mi, takvi, željeli imati nekakav superautomobil, ali to su ipak snovi.
Znači, plaćamo više za nešto što ne koristimo 99% vremena; pred istim postotkom ljudi nema nikakvog smisla pohvaliti se da je to baš nešto posebno, a mi, neki, opet smo sretni. Jer, tih 1% vremena koji preostaju, tj. prava cesta, pravi trenutak i prava, znači nikakava količina ostalog prometa, ponište sve one gore navedene negativne strane. To su trenutci života koji jednostavno nemaju cijenu. A to što to skoro nitko drugi ne zna, možda je to i najviše cool.
Međutim, za ostale, normalne ljude, cool auto je uglavnom onaj koji im je lijep i ima ono nešto zbog čega je neodoljiv.
A u zadnjih nekoliko godina, takvih je auta sve više. Znači, tu stvarno nije bitno kako se taj i takav auto vozi, jer, mora se priznati da danas više skoro i nema loših i nevozljivih novih automobila, već kakav dojam ostavlja svojim izgledom, tj. šarmom. Ono što je najbitnije, takvi su auti uglavnom i mali, dakle, nisu preskupi. Naš dosadašnji favorit kod takvih mališana bio je Fiat 500. Pravo je čudo kako je auto koji se snažno oslanja na prošlost postigao da ostali suvremeni auti izgledaju zastarjelo. Naravno, u razvijenom svijetu postao je, a još uvijek i je, veliki hit i praktički je spasio Fiat od propasti. Kod nas su ljudi još uvijek, na žalost, puni predrasuda, pa im je žao dati nekih 10 do 20% više u odnosu na automobil slične veličine. Oni koji su dali, voze se sa smješkom, jer su dobili 100% više.
Naizgled suprotan pristup, ali u osnovi ipak vrlo sličan, imao je Citroen dok je kreirao svoj DS3, trenutno možda i najbolji mali cool auto. DS oznaka ima bogatu povijest, ali je DS3 dizajniran super moderno, kako mu reklamni slogan govori, on je anti retro. Međutim, nekako je konačni rezultat ispao vrlo sličan Fiatu 500. Šarm i magnetna privlačnost. Bonus je što se ispod krije potpuno iskoristiv i praktičan auto, pun vozačkih potencijala. Zato se i on vani odlično prodaje, dok se kod nas tek probija.
Što je za Vas cool auto? Napišite u komentaru...
Izgleda da je kod nas veličina ipak jako bitna pa su popularniji malo veći auti. Nissan je s
Qashqaijem 2006. godine napravio cool auto i to tako što je prvi spojio naizgled nespojivo. Stvorili su crossover.
Nissan Juke [TEST].
Autor:
Srđan Marov
Montaža:
Tomislav Strahonja
(ujedno i voditelji emisije)
AutoZona S2#3, OSTV [05.11.2010.]
Pogledajte: Auto Zona arhiva emisija
Auto Zona se prikazuje na Osječkoj televiziji petkom u 21,00 i ponedjeljkomu 16,30, uz napomenu kako je nova emisija na rasporedu svakog drugog petka.
Auto Zona je projekt kojem je cilj približiti gledateljima novosti iz svijeta automobila u ležernom i neformalnom obliku. Stalne rubrike su testovi, predstavljanje noviteta i aktualnih zbivanja na tržištu automobila.