U potjeri za što
nižom potrošnjom i emisijom CO2, auto industrija
povećava učinkovitost motora do gotovo nevjerojatnih razina i samo potvrđuje tvrdnju kako se još puno toga može izvući iz poznata četiri takta. Prije nekih godinu i pol, Fiat je
fascinirao benzinskim dvocilindrašem od 900 ccm i 85 ks, uz najavu izvedbe od 105 konja. Volkswagen je napravio 1.2 motor od 105 ks koji je postao instant hit i proširio se cijelim
VAG koncernom, a BMW i PSA koncern su svoj 1,6 nasvirali na 256 konja.
Sada se u utrku priključio i Ford, tako što je napravio
trocilindrični motorčić od jedne litre, koji je toliko malen da stane na papir A4 formata. No, tu prestaje svaka potreba za deminutivima, jer su rezultati sve samo ne mali. Direktno ubrizgavanje, mali turbo, smišljeno neuravnoteženi zamajac i radilica i još puno drugih, novosmišljenih sitnica kojima vas nećemo zamarati, proizvode 100 ks u slabijoj i čak 125 u jačoj izvedbi, uz 200 Nm okretnog momenta. Sve to uz prosječnu potrošnju od 5 litara u Focusu, koji nije baš mali automobil. Kasnije će ga ugrađivati i u sve ostale, manje modele. Još nevjerojatnije zvuči najava o
ekstremnoj izvedbi, kojoj će biti dodan još jedan, mali električni turbo i koja će razvijati 180 ks. Iz Forda tvrde kako je taj stroj već u završnoj fazi ispitivanja. Zanimljivo je kako ovaj agregat mijenja sve 1,6 litrene atmosferske motore u Fordu, a cijenu povećava za samo
300 eura u prosjeku.
Da ne biste slučajno pomislili kako je razvoj diesela zapostavljen, pobrinuo se BMW. Njihov toliko hvaljeni 3,0 šesterocilindrični diesel do sada je, ovisno o izvedbi, imao jedan ili dva turbo punjača. Sada su mu
dodali još jedan, tako da ih ima čak tri, tj. nakon biturba, dobili smo triturbo. Konačan rezultat je nevjerojatna
381 ks i kamionskih
740 Nm okretnog momenta. Ovu peticu oznake m550 x drive do 100 km/h ubrza za samo 4,7 sekundi. Dakle, veliki auto težak dvije tone, pogon na sva četiri kotača, ubrzanje ispod 5 sekundi, a prosječna potrošnja od 6,3 litre na 100 km.
Zbog ovakvih motora su
Nicolaus August Otto i
Rudolf Christian Karl Diesel sigurno velike face tamo gore. Nadaju se samo kako će servisi moći pratiti ovakav razvoj.
Auto Zona se prikazuje na Osječkoj televiziji subotom od 20:30 sati uz napomenu kako je nova emisija na rasporedu svake druge subote.
Auto Zona je projekt kojem je cilj približiti gledateljima novosti iz svijeta automobila u ležernom i neformalnom obliku. Stalne rubrike su testovi, predstavljanje noviteta i aktualnih zbivanja na tržištu automobila.