Ne tako davno, trebao sam na jednom MTB-u odraditi servis i promijeniti dotrajale dijelove. Popravak sam mogao napraviti i sam, ali kako nemam potreban alat, odlučio sam posao povjeriti nekome od registriranih osječkih servisera. Nakon telefonskog propitivanja o cijenama dijelova i usluge spomenuti bajs je završio u servisu. Telefonski je dogovoren kompletan servis bajsa, a po dolasku u samu servisnu radionicu bic je pregledan od strane servisera, te je utvrđeno koji se dijelovi moraju izmijeniti (lanac, pogon, i zadnja kaseta), i koliko će to koštati zajedno sa unaprijed dogovorenim servisom. I tu počinju problemi, zbog kojih i sve ovo pišem…
Nakon što su mi iz servisa javili da je bajs gotov, došao sam po njega, uredno platio uslugu i krenuo biciklirati kući. Vozeći bajs na putu do kuće primijetio sam jedan veći nedostatak na bajsu (prednja suspenzija bila je potpuno blokirana), pa sam nakon toga pregledao detaljno cijeli bajs. Utvrdio sam da na bajsu nije rađeno ništa vidljivo, osim promijene istrošenih dijelova, a spomenuti veći nedostatak serviser radeći servis nije niti primijetio. Nakon telefonskih konzultacija sa servisom vraćam bajs u servis u nadi da će nedostatak biti riješen i servis uredno odrađen. Tamo me uvjeravaju da pregled prednje vilice nije dio servisa, čišćenje i podmazivanje ležaja u prednjoj i zadnjoj osovini i čišćenje i podmazivanje srednje glave(pogona) također nisu dio servisa. Trebam li uopće napomenuti da su me prije nego su preuzeli bicikl uvjeravali da će bajs nakon servisa biti cijeli uredno podmazan, sve popušteno dotegnuto itd. Nakon što sam tražio da mi izdaju račun sa specifikacijom radova, mudrovali su i nisu uspjeli napraviti račun da im štima, pa su mi vraćali pet kuna, koje sam im ostavio da si nabiju u tjelesni otvor po želji. Na računu su kao servis bajsa naveli podešavanje mjenjača (koji je besprijekorno radio i prije servisa), te podešavanje hidrauličnih disk kočnica koje su također i prije servisa radile jednako dobro kao i poslije. Nakon toga sam ostavio bajs u nadi da će barem tu vilicu razraditi, no oni su me nakon pregleda i još jednog izgubljenog dana uvjeravali da je ta vilica (suspenzija) toliko korodirana i uništena da joj nema spasa. Uzeo sam svoj bajs, zahvalio se ekipi u servisi (koju ovim putem i pozdravljam) te otišao kući.
Nakon dva tri dana kada su se emocije smanjile, odlučio sam pokušati odblokirati vilicu bajsa sam, i podmazati ono što kod gospode „servisera“ ne spada pod servis bicikla. Izvadio i podigao sam gumene semeringe iz vilce, prednji kraj bajsa odmaknuo od podloge, uzeo čekić i komadić tvrdog drveta da ne oštetim vilicu, te nekoliko puta udario po jednoj i drugoj strani donjeg dijela vilice dok se ona nije pokrenula. Potom sam vodobrusnim papirom i sprejem protiv korozije (WD 40), lagano očistio pokretni dio vilice. Sve sam obrisao krpom, podmazao sintetičkim uljem i zamolio suprugu da sjedne na upravljač bajsa i malo mrdne guzom, što je ona i učinila. I vidi čuda; vilica je proradila...
Cijeli postupak sam ponovio još dva puta dok vilica nije radila kao nova. Potom sam otvorio čepove na vilici da podmažem oprugu koja je unutra i storija sa vilicom je bila gotova. Servisiranje vilice je trajalo dvadesetak minuta.
Zaključak : moja supruga guzicom može popraviti ono što je za servisere nepopravljivo…
Potom sam skinuo kotače rastavio osovine, izbrisao ležišta i kuglice, te sve uredno podmazao i sastavio. Za to mi je trebalo još tridesetak minuta. Srednju glavu na žalost nisam mogao servisirati jer nemam adekvatan alat za skidanje vrata pedale i „Shimano“ pogona, no i to će se promijeniti kada mi stigne alat naručen sa eBay-a. U prilogu slika bajsa, na kojim se vidi da vilica (suspenzija vilice) radi.
Poenta cijele priče je da pri odlasku u servis, od servisera pismeno tražite što će na bajsu raditi u sklopu servisa. Na izdavanju računa sa kompletnom specifikacijom radova i dijelova, trebali bi također inzistirati, ne želite li biti prevareni.
Isprika zbog epskog izričaja, ali nisam mogao drugačije, a da nešto bitno ne ispustim.