Pitanje gradskog i prigradskog prijevoza je prava tema. Nažalost izostaje šira rasprava. Na nama je da je potaknemo.
Zašto? Kada je u pitanju gradski prijevoz suočavamo se sa zastarjelim prijevoznim parkom, nema niskopodnih tramvaja, nedostaju obavijesti na stajalištima kada prijevozno sredstvo (tramvaj) stiže, cijena prijevoza je visoka bez obzira na duljinu puta, stanje pruga je u većem dijelu pružnog puta loše, tramvajske pruge su u jednom dijelu na cesti, otuda i prometne teškoće itd. To su samo neke primjedbe. Autobusni gradski i prigradski prijevoz je posebna tema.
Gospodo, koji imate vlast i mogućnost urediti prijevoz u gradu Osijeku s prigradskim naseljima trebali bi imati viziju što hoćete vi, što hoće građani i u kojem pravcu usmjeravate uređenje ovog područja.
Skupi i neredoviti gradski prijjevoz je "na ruku" privatnom prijevozu, korištenju osobnih automobila. Što to znači odnosno koje su posljedice ne treba posebno zboriti. Ako hoćete možemo i na ovu temu, samo vrijedno je upozoriti na ono što je cijeli (razvijeni) svijet odavno prihvatio kao zadadost - razvijati javni prijevoz.
Ni na nacionalnom planu se ne daje dovoljno pozornosti javnom prijevozu osoba. Razvijao se je javni prijevoz putnika autobusom, a što je s daleko konkurentijim i po svemu povoljnijim prijevozom željeznicom.
Nažalost, čini se, da u nas takva politika nije. Potpuno je pogrešno kada se shvaća da se iz prihoda od prijevoza i prodaje prijevoznih karata moraju pokrivati troškovi ove komunalne tvrtke .
Uzmite za usporedne primjer npr. gradski prijevoz u Zagrebu. Samo nemojte reći lako je njima, veliki grad, veliki proračun i prihodi itd. Cijena prijevoza i prije zadnjeg smanjenja na simboličnih 4 kune je bila niža od cijene sadašnjeg prijevoza u Osijeku. Samo da je to u pitanju.
Poznati su mi i neki drugi primjeri, istina gradova bez tramvaja, ali sa savršeno organiziranim javnim prijevozom (podzemna željeznica u New Yorku ili Londonu. Da se i ne govori o cijeni prijevoza i o proječnom prihodu stanovnika ovih gradova.
Želja je potaknuti javnu raspravu i trenutak od kada će početi promjene umjesto stanja bezidejnosti, loših poteza. Tako što ne bi bilo moguće da postoji sustav odgovornosti za obavljanje javnih poslova (obično vrlo unosnih).
Nažalost nadmetanje tko će nam biti gradonačelnikom (nedavno) nije pokazalo zanimanje za ovu temu baš kao i za mnoge druge teme od velikog značanja za komunalni standard. Kao da su stanovnici Osijeka birali gradonačelnika za neki daleki grad pa i nije nam važno kako je tamo daleko. |