Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Borzan: Prehrambena industrija lobira protiv mjera za zdraviju hranu i zaštitu potrošača

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 67789
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 14.10.2021. 12:26 
Naslov:  Borzan: Prehrambena industrija lobira protiv mjera za zdraviju hranu i zaštitu potrošača
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Uvođenjem sustava prehrambenih profila EU planira ograničiti reklamiranje nezdravih prehrambenih proizvoda

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan najavila je novu inicijativu za zaštitu javnog zdravlja i potrošačkih prava građana. Radi se o uvođenju prehrambenih profila na razini EU, koji će onemogućiti da nezdravi proizvodi nose reklamne tvrdnje da su zdravi ili blagotvorni za organizam. To je jedna od mjera iz EU strategije „Od polja do stola“, za koju je Borzan izvjestiteljica eurosocijalista.

- Danas je moguće da se nezdravi čokoladni napitak za djecu reklamira s tvrdnjom „sadrži kalcij, dobar za kosti“ ili da kukuruzne pahuljice krcate šećerom nose reklamu „visok udio vlakana korisnih za probavu“. To su manipulacije koje potrošača uvjeravaju da kupuje zdrave proizvode, no stvarnost je vrlo drugačija. Podsjeća na biljke mesožderke, koje kukce mame s nektarom na ulazu u klopku. No, dio proizvođača žestoko lobira da se prehrambeni profili izbace iz strategije i glasanje bi moglo biti tijesno, - upozorila je Borzan.

Ako Europski parlament sljedeći tjedan podrži Strategiju „Od polja do stola“, odnosno uvođenje prehrambenih profila, EU će uvesti ograničenja za korištenje zdravstvenih i prehrambenih reklamnih tvrdnji.

Zdravstvene reklamne tvrdnje poput „dobar za kosti“, „čuva probavu“, će se moći koristiti samo ako proizvod sadržajem ne prelazi propisima određene količine šećera, nezdravih masti i soli, sukladno kategoriji proizvoda.

Prehrambene reklamne tvrdnje poput “sadrži vitamine i minerale“ ili „visoki udio vlakana“ će se moći koristiti samo ako na jednak način bude označen i visok sadržaj potencijalno nezdravih sastojaka , npr. „Visok udio vlakana-Visok udio šećera“.

Europska komisija je još 2009. trebala uvesti takav sistem, kroz regulativu 1924/2006 o zdravstvenim i prehrambenim tvrdnjama, no lobiranje i pritisak proizvođača su to tada blokirali.

- U međuvremenu je problem s pretilošću i povezanim bolestima eksplodirao, svaki drugi odrasli i svako treće dijete u Europi ima prekomjernu težinu. No, ojačala je i svijest o ovom problemu i nadam se da ćemo stoga uspjeti osigurati dovoljan broj glasova. Neće biti lako, lobisti imaju značajna sredstva i doseg. No, za razliku od prije 10-ak godina, svijet je otišao naprijed po tom pitanju i neće biti potrebno izmišljati toplu vodu. Napredne zemlje poput Australije i Novog Zelanda već neko vrijeme koriste sustav prehrambenih profila, kazala je Borzan.

Ukoliko inicijativa dobije potporu Parlamenta, Europska komisija je najavila prijedlog zakona tijekom 2022. godine.


Tekst i foto: Ured/Office of S&D Vice-President Mrs. Biljana Borzan MEP

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: