Krajem ožujka ili početkom travnja najjača europska kompanija za prijevoz putnika
Connex iz Pariza i formalno će preuzeti osječki
Panturist d.d., inače jednu od vodećih hrvatskih prijevozničkih tvrtki. Naime, početkom prosinca većinski vlasnik Panturista
Stjepan Frigan prodao je svoj udjel (89,59 posto), a upravo se prodaje i udio 50 malih dioničara.
Stjepan Frigan namjerava ostati u tvrtki još oko šest mjeseci kako bi pomogao provedbu ugovornih odredbi, a potom
nakon 50 godina radnog staža odlazi u mirovinu. Prilikom jučerašnje objave te vijesti emotivno je govorio o osobnim razlozima takve odluke te o mogućem razvitku Panturista.
Za strateškog partnera odabrali smo najjačega europskog prijevoznika koji već djeluje u mnogim državama i njegove tvrtke nigdje nisu propale. Inzistirao sam da otkupe i udjele malih dioničara kako nitko ne bi bio zaknut, a vjerujem da će se Panturist dalje razvijati. Istina, uvjeti poslovanja sve su teži. Litra goriva 2000. godine stajala je 3,51 kunu, a danas je 7,50 kuna. Panturist na mjesec troši 400.000 litara, što znači da su nam samo po toj osnovi troškovi porasli 19 milijuna kuna. Danas poslujemo na granici rentabilnosti, točnije, dobit će ove godine biti najviše 1,5 milijuna kuna kazao je Stjepan Frigan.
Connexovi predstavnici već su bili u Panturistu, obavljene su potrebne analize pa S. Frigan vjeruje kako će unatoč problemima na tržištu Panturist i dalje zadržati sadašnji status. Uostalom,
Connex zapošljava
67.000 osoba, ima
25.000 autobusa, vlakove, pruge..., a dio je francuske kompanije u kojoj je čak 260.000 zaposlenika. Panturist sa 140 autobusa te njegove tvrtke Panturist plus, Pan servis i Panthus, a i 368 zaposlenika stoga očekuju da će i novi vlasnik smatrati da nema viška zaposlenih, a plaće da će redovito stizati. Usput rečeno, Connex pokušava kupiti i beogradsku
Lastu.
Autor: Branko Vrbošić
Prenosimo s:
http://www.vecernji-list.hr