Zbor Hrvatske radiotelevizije pod ravnanjem maestra
Tomislava Fačinija uz operne soliste: sopranisticu
Mariju Kuhar Šošu, mezzosopranisticu
Martinu Gojčetu Silić, tenora
Stjepana Franetovića i baritona
Roberta Kolara izvest će velebno djelo zborske literature Hrvatska misa u d-molu hrvatskog skladatelja
Borisa Papandopula u
Dvorani Franjo Krežma u Osijeku u
petak, 18. listopada 2024., s početkom u
20.00 sati.
Kao dio nacionalnog ciklusa
KONCI.HR, realiziran u partnerstvu s
Hrvatskom udrugom glazbenih organizatora (HUGO), ulaznice za koncert su
besplatne, ali ih je potrebno preuzeti na porti Kulturnog centra. Radno vrijeme porte je od ponedjeljka do subote 7-23 sata.
Poklon je to koncert Hrvatske udruge glazbenih organizatora (HUGO-a) koje je i Kulturni centar Osijek član, kojim se kroz ovakve inicijative, želi omogućiti zainteresiranim posjetiteljima da budu dio i uživaju u novom koncertnom prostoru u Hrvatskoj- dvorani Franjo Krežma u Osijeku.
Koncert nije dio Krežminog ciklusa, stoga pretplatničke ulaznice i pripadajuća mjesta za ovaj koncert
ne vrijede. Stoga, pozivaju sve zainteresirane posjetitelje da preuzmu besplatne ulaznice na porti KC-a ili na
webu i uživaju u izvedbi u petak, 18.10. s početkom u 20.00 sati u Dvorani Franjo Krežma.
Hrvatska misa u d-molu, op. 86 amblematsko je djelo vokalne baštine. Skladana 1938. godine i praizvedena 1942. godine u Hrvatskom glazbenu zavodu, skladatelj Boris Papandopulo posvetio ju je Hrvatskom pjevačkom društvu „Kolo“ uz njihovu 80. obljetnicu. Uspjeh je bio izniman; izvještavalo se o „snažnom i potresnom djelu“ koje čini „potpunu cjelinu punu snažnih dramatskih akcenata i lirizma“. Iste godine kad je praizvedena, Hrvatska misa nagrađena je kao „najbolje djelo oratorijskog značaja“.
Nakon Drugog svjetskog rata Hrvatska misa pada u zaborav. Tek 1983. godine ponovno će je izvesti Akademski zbor „Ivan Goran Kovačić“. U narednim godinama Hrvatska misa vraća se na zborske repertoare koji ju iznova prepoznaju kao jedno od najreprezentativnijih djela hrvatske crkvene glazbe 20. stoljeća.