Dio je urbanizacije
Retfale uspješan s kvalitetno ostvarenim komunalnim projektima no, s druge strane, prometno uređenje je kaotično, a gradska četvrt bez
biciklističke staze.
U četvrti su se mijenjali vijećnici koji su Gradu radi prometnog rasterećenja predlagali gradnju biciklističke staze u Strossmayerovoj ili uz obalu Drave. Desetak godina
Centar za kompost (u okviru zelenog plana) traži trasu kroz prometno miran dio Retfale, a gradska biciklistička staza izgrađena je samo do vrata Retfale. Građani uz
novi GUP predlažu par trasa koje će ispitati stručnjaci, među kojima arhitektica
Danijela Lovoković, dogradonačelnica.
Anketa 031: Biciklistička staza u Retfali bi trebala biti: [klik!]
- Živim u Retfali i želim, kao i sugrađani, biciklističku stazu od Retfale do središta grada. Pregledom gradskih karti vidljiva su tri-četiri pravca koja iz istočnog dijela grada idu k središtu, a u Kanižlićevoj je granica biciklističke staze koja staje u Gundulićevoj kod kafića “Ban”. U GUP-u je ucrtano nekoliko trasa od kojih je, možda, 70 posto nemoguće realizirati jer bi to značilo da bi trebalo porušiti polovinu ulice da biciklistička staza prođe. Ostalih 30 posto trasa moralo bi biti pomno preispitano, a meni se najvjerojatnijom čini ona uz rijeku Dravu na samom nasipu koja bi mogla biti napravljena u dogovoru s Hrvatskim vodama. Druga izvjesna trasa je uz buduću intrazonsku cestu koja ide od autobusnog kolodvora pa prelazi preko budućeg nadvožnjaka u Ulici sv. L. B. Mandića i ide uz željezničku prugu i spaja se na Marjansku ulicu, dakle dolazi do zapadne obilaznice i tu se penje spajajući se sa Svilajskom - pojašnjava
Lovoković, potvrđujući kako je ovaj plan daljnja budućnost i prva staza na dravskom nasipu je realnija.
- Strossmayerova ulica, koja se spominje kao moguća trasa, u svom profilu gdje su kuće “nalijepljene” na pješačku stazu i tramvajsku prugu ne može trpjeti biciklističku stazu, osim ulaženja u cestovnu zonu. Kao dobar pravac nameće se, ne Kanižlićeva, već uličica koja izlazi na dvorac Pejačević, no kamo poslije dolaska na Strossmayerovu - gurati se s pješacima, tramvajem ili voziti bicikl uz cestu pokraj vozila koja prolaze uz ograničenje 70 kilometara na sat?, pita
Lovoković.
Autorica:
Nevenka Špoljarić/
Glas-Slavonije.hr
Što bi voljeli građani Osijeka?
Anketa 031: Biciklistička staza u Retfali bi trebala biti: [klik!]