Prvo i osnovno, isprika jer kasnimo s recenzijom tjedan dana. Bilo je tehničkih poteškoća, bili smo spriječeni i nadam se da ćete nam oprostiti. No zato ćemo se danas potruditi i u detalje opisati današnju igricu. Ovoga tjedna, na vaš odabir, govoriti ćemo o jednom od najboljih RPG-a ikada. Riječ će biti o igrici Neverwinter Nights 2. Jedno je sigurno, tko nije igrao Neverwinter Nights 2 ne smije govoriti o sebi kao role playeru.
Igra:
Kao i sve D&D igrice i Neverwinter nights 2 ovisi u potpunosti o priči koja je specifična i jednostavno mora biti dobra za sve D&D-jeve. Nakon kreiranja lika, koji je da napomenem nevjerovatno dobro dotjeran, D&d style, počinjete igru. NN2 se uglavnom odvija oko grada Neverwintera u Faerun regiji. Igru počinjete u svom seocetu kroz vrlo zanimljivi, u igru integriran tutorial.
Vi potječete iz malog ribarskog seoceta koje je davno prije bilo poprište krvave bitke s "King od Shadowes"(ubuduće oslovljavan kao zlikota, mračnjak poput Saurona). Zbog činjenice da ste iz sela kroz igru was prati glas "Harbormana", težaka i ribara koji je naviknut na težak život, zbog toga glasa vas se ljudi i pomalo boje i imaju respecta. Jedan vrlo dotjeran detalj u igri je reputacija koja se uvelike odražava na vaš ugled u igrici, takvo nešto nismo vidjeli još od Fallouta 2. Npr. ako ubijete zmaja, uz činjenicu da dobijete Dragon scales za napravit oklop (da, da, da dobro ste pročitali, sami si možete praviti oružja, oklope, prstenje, kacige itd) dobijate i titulu Dragon slayer koja vam diže karmu. Vaša sudbina je zapravo vezana uz pomenutu bitku jer je u vama ostao komad mača koji je bio iskorišten za smaknuće zlikote. Kako ? E pa to saznajte sami, mogu vam sam reći da je fenomenalno i nevjerovatno. Iz tog svog malog sela krećete u dalek svijet saznati više o komadima prastarog mača, rješavate brojne questove koji nisu vezani uz glavni quest, uz sebe skupljate brdo NPC-jeva i borite se protiv zla ili dobra, ovisi kako volite igrati te na taj način stvarate ugled koji će do izražaja doći na kraju igrice. Ovisi kako ste igrali, takva će biti finalna bitka. Ukratko to je to o radnji, vrlo šturo, ali morate shvatiti da 10 ovakvih tekstova nisu dovoljni za detaljan opis radnje. Ipak je to D&D RPG.
Igra je stvarno nevjerovatna. Toliko noviteta u D&D rpg-u nisam jako dugo vidio i ima ih toliko puno da ih jednostavno ne mogu sve pohvatati, pa ću ih samo napomenuti.
Kreiranje lika je jednostavno ali zahtjeva pomno proučavanje skillova jer samo jedan bod na krivu stranu i osuđeni ste na jako, jako teško prelaženje igre (tu sam se ja debelo zeznuo). U igri postoje brojne knjige u kojima nalazite "recepte" za oružja koja si sami pravite, ali ne kako je to bilo prije, 1 recept = 1 oružje. Prvo napravite iz kalupa oružje (ima jako puno raznih materijala za oružja, neki su magični, neki nisu i o materijalu ovisi jedan dio bonus damagea), a nakon toga za razliku od prijašnjih igara oružje možete "enchantati" koliko god hoćete puta. Da, da dobro ste pročitali. Sada za razliku od prije vaše oružje može imati 1d6 fire damage + 1d6 acid damage + 1d6 cold damage + ... i tako unedogled. Samo su vam potrebni sastojci koje je poprilično teško za naći. Isto stoji i za oklope, štitove, plaštove, prstenje itd.
U igri me jako oduševila i količina NPC-jeva koje za razliku od prije ne morate ostavljati ako vam se želi pridružiti netko četvrti, no zapamtite da odabir NPC-ja ovisi o ishodu questa, po prvi put viđeno i mogu reć da me ostavilo bez daha kada sam par puta zeznuo misiju jer sam vodio krivu osobu. U igri imate posebno mjesto u kojem se nalaze vaši NPC-jevi pa se povratkom na to mjesto odlučujete koga voditi sa sobom. I još jedno oduševljenje u igri. Nakon pola igrice dobijate svoj posjed kojeg onda popravljate i održavate. Vaše malo kraljevstvo u kojem se onda nalaze i vaši NPC-jevi, nagovarate razne trgovce i kovače diljem kraljevstva da dođu raditi kod vas, nagovarate seljake da obrađuju vašu zemlju itd. Sve u svemu NN2 je jedna nevjerovatna igra.
Sučelje:
Kada se kaže Dungeons & Dragons, svi koji su upoznati s tematikom odmah pomisle na olovke, character sheetove, gomilu kockica i olovaka, različitih tokena itd., no gameri odmah pomisle na igrice poput ove. Neverwinter nigts 2 je igrica koja u cjelosti ovisi o D&D sučelju i radi na "turn based" principu koji nije isprekidan, kao recimo u Fallout 2, nego je kontinuiran. Kada kažem da u potpunosti ovisi o D&D-u i mislim u potpunosti. Praktički ne možete ni hodati, a da se ne bacaju kockice, sve je vezano uz njih, ali to je glavni razlog zašto je igra tako vražje dobra.
Igrica je 3D napravljena i to joj jako dobro stoji. Ako vam se ne sviđa trodimenzionalnost, koja je jednostavno predobra, možete koristiti klasični ptičji rokus s mogućnošću rotiranja kamere kako vam paše, a igrati možete i "s tjemena vašeg lika". Odlično napravljena kamera i potpuno odgovara ovako dobroj igrici. Zahtjeva malo navikavanja, ali kada se naviknete ništa vas drugo neće zadovoljiti.
Sljedeća vrlo važna stavka koju moram napomenuti je detaljnost interakcije s vašim NPC-jevima. Oni neće ni prdnuti ako im vi to ne postavite u postavkama. Možete stvarno u detalje dotjerati ponašanje vaših sljedbenika tako da vam se ne može dogoditi da vaš mag baca nekakve glupave magije ako vi to ne želite, da se vaš ratnik zaljeće na daleko jačeg neprijatelja sam od sebe, da netko iz "ekipe" zaostaje, no o odabiru sljedbenika ovisi i sama igra, ishod misije i još puno toga. Vrlo važno je napomenuti da bilo kojim vašim sljedbenikom možete baratati i sve ih vi unaprijeđujete kada dobijete "level up".
Igrica ima 4 razine igranja; easy, normal, D&D hardcore rules i impossible. Ja sam igrao na D&D hc rules i to je definitivno najbolja razina za igrati, no imam i zamjerku. Mislili ste da nikad neću naići i priznati da igra ima zamjerku. E pa ima. Prva zamjerka je "Save" u igrici, koji vam na "Loadu" ne stavlja likove tamo gdje su bili, taktički raspoređeni po mapi, nego ih grupira, tako da vam ponovni raspored likova oduzima dragocjeno vrijeme i omogućuje neprijatelju brojne "attacks of opportunity" koji manje više rezultiraju živciranjem i zaginućem sljedbenika. Sljedeća zamjerka je da ako igrate na D&D hc rules dođete do određenog dijela igre koji postaje nemoguć za prijeći, ali stvarno nemoguć. Eto ja sam naletio na zmaja koji je obavezni dio igre i ja ne bi bio ja da ga naravno nisam išao zatuć što se ispostavilo mrvicu teže nego što sam mislio. Kada kažem mrvicu, lažem ko psina, preko 24 sata sam ja mlatio po gadu i do te mjere sam poludio da sam skoro razbio kompjuter. Morao sam smanjiti težinu igre na easy i onda sam još 24 sata pokušavao pobijediti vražjeg guštera, na kraju sam i uspio i mogu vam reći da je nagrada bila fenomenalna ali ni približna količini potrošenih živaca.
Grafika :
Grafika je onoliko detaljna i lijepa koliko to sučelje dozvoljava. Dolazi do izražaja kod bitki i kod bacanja magija, na otvorenim dijelovima mapa i blizu vode. Nema se šta prigovoriti jer igrice poput NN2 se nikad nisu ni oslanjale na grafiku nego na igrivost i priču. Da li je moglo bolje ? Vjerojatno je. Da li je važno ? Ni ono malo crnog pod noktom.
Minimum System Requirements:
Windows XP (Windows 2000 added by Obsidian. Atari doesn't "know that", through now)
512MB System RAM
2.4 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
Hard Disk Space: 4.9 GB free hard disk space (twice that for unpacking space)
128MB Direct3D, Dx9 (hardware-compatible) video card and DirectX 9.0 compatible driver;
Minimum: ATI Radeon 9700 Pro or NVidia Geforce 6600
DirectX 9.0c software (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
DVD-ROM Drive speed: 6X speed or faster
Keyboard, Mouse
Recommended System Requirements:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, 256 MB, or more, video card
Igrivost i zaključak:
Meni kao ljubitelju RPG-a i D&D koncepta ovo je drugi najbolji RPG ikada, naravno iza igre Fallout 2. Iza Fallouta vjerovatno iz razloga jer je Fallout bio jedna od prvih idejno razrađenih i fenomenalnih igara ovoga žanra i ništa ga neće nikada dostići, ali realno gledano, ako izuzmemo Fallout 2 ovo je najbolji RPG svih vremena. Ovo je toliko igrivo remekdjelo s toliko dobrom pričom, radnjom, idejno i u stvarnosti izvedeno do maximuma. Preljepo i jednostavno savršeno. Izuzevši ona dva nedostatka Neverwinter Nights 2 zaslužuje tron role playing igara.
Malo starija igra, ali super recenzija. Na žalost, nikad je nisam završio. U dnašnje vrijeme nemam više toliko vremena kao prije ili bolje rečeno ne mogu odvojiti nekih 6 sati u komadu samo za igranje.
U doba srednje škole ili faxa bila je to druga priča
Hvala na pohvali
Iskreno ni ja je još nisam završio, u stvari jesam original NN2 ali sad igram prvu expanziju Mask of Betrayer. I ono što sam napomenuo za težinu igre je ništa dok se ne dođe na sam kraj igrice. Jednostavno nešto nemoguće. Na svim forumima ljudi kažu "uh što cijenim dobru bitku" no dam se kladit da 85% tih likova nakon tjedan dana popizdi, uključi konzolu i GOD mode i onda se još 2 dana pati. JEdnostavno niti jedna taktika ne pali.
Igra je preteška ili ju treba prelazit s likom poput nekog paladina il nešt slično. Ja sam igro s rogue charom i to do te mjere usavršenim da sam mogao nestati u sred bitke no kad se nađeš oči u oči s NPC-jem poput onog zmaja i kada ti niti jedan sneak attack ne pomaže, a cijelu si igru gradio na fori da ti na fizički damage ne utječe strenght roll nego dexterity, pa kad imaš poprilično nizak STR a DEX nema utjecaja skontaš da si u jajima i to žešćim
jebiga kad izglasate oblivion bit će
mislim da se turn based sustav može isključit ali ti je i dalje na turn based sistemu samo ide normalno, nema pauze dok ne potrošiš sve AP
Dylan je napisao/la: ›
De napravi više recenziju Obliviona.
evo i ja ću glasat za oblivion, pošto si napravio Fallout 3 recenziju bilo bi u redu kad je već isti engine i već si u F3 usporedio malo te dvje pa da kog zanima vidi šta je to...
morowind je dobar al pošto je to prvi FPRPG koji sam igrao odusto sam u startu, zato mi je Oblivion bolji, lijen sam za zapisivanje i bezglavo traženje
i slažem se s tvojim mišljenjem o NN2, eto men je na prvom mjestu u toj kategoriji pošto fallout2 nisam igro, ja sam dijete diabla...
diablo je više hack&slash, ako voliš takve igrice odigraj Throne of Darkness
eto nakon sljedeće recenzije (kolko vidim bit će SWAT 4 i mogu vam reć da vas očekuje malo iznenađenje) pravim definitivno Oblivion. al nemojte se čudit na usporedbu Morrovinda i Obliviona
Monstrum je napisao/la: ›
diablo je više hack&slash, ako voliš takve igrice odigraj Throne of Darkness
eto nakon sljedeće recenzije (kolko vidim bit će SWAT 4 i mogu vam reć da vas očekuje malo iznenađenje) pravim definitivno Oblivion. al nemojte se čudit na usporedbu Morrovinda i Obliviona
hvala na savjetu, imam Sacred koji je švapska kopija diabla al budem probo i ovo...
ajde, zvuči zanimljivo ova najava recenzija... još malo pa ćeš radit to i za pare na portalu
exHOP3on je napisao/la (Pogledaj post): ›
hvala na savjetu, imam Sacred koji je švapska kopija diabla al budem probo i ovo...
ajde, zvuči zanimljivo ova najava recenzija... još malo pa ćeš radit to i za pare na portalu
Throne je 10X bolji od sacreda. da nije diablo to što je (kult H&S igara), Throne bi bio maltene sam vrh sleš igara. stvarno odlična igra gdje vodiš (za razliku od diabla) 4 lika, sve ih unaprijeđuješ ali ima i forica pravljenje oružja i tak to. igra je stvarno odlična (možd napravim i to recenziju).
Sorry što nekroam, al neam pametnijeg posla, kao ni forum, čini se.
NWN2 mi jest dobra igra, al ne bih joj dao desetku, možda nekih 8 il tak nešto. Prešo sam ju više puta na D&D Hardcore zbog realnosti, iako sam se time morao malo ograničiti s AoE spellovima, da ne popalim i svoje. Iteme nemoš enchantati u nedogled, već mogu imati samo tri enchantmenta osim ako nisi Epic level. Samo po sebi je to malo sjebano jer ako imaš Full Plate +3 na koji dodaš +5, možeš dodat samo još jedan enchantment jer ti oba stoje na sheetu itema, ali se računa samo najviši.
Naročito su mi se dopale fine promjene 3.5 edicije D&D-a, gdje se samo najviši bonusi računaju tak da si nemoš nabit +12 na ability score il slično. Zamjerka mi je također prilično linearan zaleti-se-i-razbij pristup igri što uzima užitak iz igre ako misliš igrati roguea ili slično. Neki skillovi, kao Survival, Sleight of Hand i Listen, su potpuno beskorisni u čitavoj igri. Spot mi je ajd imao neku ulogu kroz neke dijaloge (primjetiš neki detalj na osobi). 90% NPC-ijeva nema ništa na sebi što možeš ukrasti. Zamalo me koštalo iskustva u Dragon Age: Origins gdje zapravo ima i smisla krast od NPC-ijeva, te čak moš i neke fine iteme lapit. Dok Survival pokazuje točkice na minimapi tamo gdje su monsteri, ali ne pokazuje koliko su jaki ti monsteri, da ne govorim da ti treba Track feat da u potpunosti ostvariš Survival i onda još uvijek samo možeš hodati s aktivnim Trackom, osim ako nisi ranger pa se moš kretati noramlnom brzinom.
S Tholapsyx sam prvi put imao problem jer sam se samo zaletio u nju tak da mi je bez problema pokosila party. Al treba ti samo tenk koji će ju zaokupit i nije greda. Uostalom, Isaac's Greater Missile Storm čini čuda. Successive casting FTW. Dok sam u MotB imao problem jedino s onim nekim undeadovima u hramu Myrkula. Tek sam kasnije sazno da taj quest nemoraš napravit odmah, već možeš i pred kraj igre.