Trgovačka škola u Osijeku pokrenula je projekt „Spasimo osječka kina“ kako bi pridonijela podizanju svijesti o važnosti kinotradicije po kojoj je Osijek bio nekada poznat. U davna vremena kada se za ulaznicu čekalo u dugom redu. Kako smo već pisali da kinima prijeti bankrot te o činjenici da prosječni Osječanin jednom godišnje pogleda film u jednom od dva kina, srednjoškolci su to shvatili kao poziv kojem treba odgovoriti što prije.
Učenici srednje škole odlučili su započeti akciju pripremom izložbe plakata i brošura kojima žele animirati ostale škole, osnovne škole i vrtiće da im se priključe.
Trgovačka škola, odnosno njezini učenici, organizirat će javne tribine i okupljanja mladih kako bi ukazali da je odlazak u kino vredniji od odlaska u kafić ili diskoteku. Budući da filmovi osim zabavnoga imaju i edukativan karakter.
„Život bez kina, život je bez snova“ kažu srednjoškolci koji su izdali i letak
„Spasite osječka kina i sanjajte s nama“ u kojoj Osječkim kinematografima d.o.o. predlažu nekoliko načina vraćanja filmofila u kina Europu i Uraniju.
Te donose kratku povijest osječkih kina koja neslužbeno seže u 1901., a službeno u 1912. godinu postavljanjem kamena temeljca za kinematograf Uraniju.
Dakle,
učenici predlažu: više reklama na radio-postajama, tv-u i novinama, podjela markice učenicima za svaku kupljenu kartu, a svaka peta karta neka bude besplatna.
Plakate filmova stavljati u škole, trgovine i vrtiće (za animirane filmove) te uz njih napisati kratak sadržaj ili recenziju, jedan je od prijedloga. Kao i organiziranje tribina o filmovima koje bi se održavale u kino-dvoranama, filmskih maratona-ciklusa te u dogovoru sa školama pratiti program nastave s projekcijama starih filmova (povijest filma).
Smatraju kako treba češće nagrađivati posjetitelje besplatnim ulaznicama te dijeliti male darove za premijerno prikazivanje filma. Dosjetili su se i abonomana za škole i vrtiće te mogućnost prodaje mjesečnih i godišnjih ulaznica.
Srednjoškolcima svaka pohvala, a Osječanima njihovo pitanje za razmišljanje: „Znate li da je Osijek nekada bio sinonim trgovine i dobre zabave?“.
Ana Kiefer