Za cijeli taj spektakl oko bolonje krivo je Ministarstvo, koje je hoštaplerski uvelo taj sustav, a da pri tome nisu napravili niti jedan konkretan pilot projekt. No zato su stvar popravili sa HNOS-om....
Što se tiće bolonje dovoljno je reći da je na početku doslovno svaki fakultet "bolonju" tumačio na svoj način.
Tako imate slučaj da su studenti psihologije u Zadru već nakon prvog semestra popadali godinu...( što je nemoguće jer student prema bolonji ne upisuje pola godine već cijelu nastavnu godinu )...
Uvođenjem "bolonje" govorilo se kako će studenti profitirati jer će moći izabrati onaj smjer i predmete koji ih zanimaju kojme se mislie baviti u budućnosti, što znaći uska specijalizacij. No ja vidim da ništa od toga se nije dogodilo, da stvar bude bolja studenti su dobili na grbaču još više stvari, a da su pak sami mogli birati predmete to još uvijek ostaje iluzijom. Znam da su na povijesti studenti dobili izborne predmete, ne da su ih odabrali već su ih dobili, pod izlikom da ostali predmeti već imaju previše studenata, a recimo Slavoniju i Srijem u srednjem vijeku nitko nije izabrao pa bi bilo nepravedno da nitko to nesluša...
Koliko mi je poznato, bolonjski proces je i natjecateljski proces, znaći profesor mora ponuditi, tj zainteresirati studente da odaberu baš njegov predmet, ako to neuspije znaći da je to njegov problem što nema studenata...ali eto oni se još usput mogu i dogovarati koliko će studenata srušiti.
Ako je to istina onda pokazuje da se ništa nije promijenilo i da su to retardi od ljudi koji nemaju nikakve veze sa prenošenjem znanja i studenti su im zadnje sa čim bi setrebalui opterećivati. Nisu studenti tu zbog njih, već oni radi studenata, da nema studenata oni nebi imali gdje raditi niti bi znanost i visoko obrazobanje uopće imalo smisla. Takvim razmišljanjima možemo se komotno vratiti u kameno doba i baviti se lovom i razmnožavanjem jer ovo sve što je čovjek stvarao izgubilo bi smisao...
Još jedan od većih problema je taj što uopće nepostoji nikakav dialog između profesora i studenata. Non stop je to linija MI protiv NJIH. Što je kontra produktivno zabilo koji sustav obrazovanja. Da me se krivo neshvati, ovdje se radi o obostranoj krivnji i studenata i profesora...
Bilo bi najbolje kada bi studenti sa svojim profesorima mogli riješiti sve te probleme oko ispita, a ne da se tu mora čekati na nekakve odluke, nekih sjednica....Da je bolji dijalog između te dvije strane kladim se da bi barem 50 % problema bilo riješeno na obostrano zadovoljstvo, a bilo bi moguće izaći u susret i onima koji se eventualno osjećaju zakinutima.
Nadalje potrebna je bolja organizacija samih studenata, a ne ovakvo rasula kavo postoji kod nas. Postojenje jednog studeskog tijela koje se zove Studenski Zbor nije dovoljno. Mislim, zapravo siguran sam da većina studenata u Osijeku nema pojma tko su ti ljudi koji tamo sjede, niti koja je njihova funkcija osm te da se s vremena na vrijeme pojave u medijim zahtjevajući nešto u ime svih studenata....itd neda mi se više
