Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta je upravo izglasao Akt o digitalnim tržištima. Usvojeni su i prijedlozi Biljane Borzan o boljoj kontroli oglašavanja na internetu te transparentnom poslovanju internetskih divova.
„Jednom pogledate neki oglas na internetu i onda vas on prati kamo god idete? Čak 98,5 posto prihoda Facebooka i 83,3 posto prihoda Googlea se ostvaruje oglašavanjem. Građani često nisu svjesni koliko velike platforme profitiraju na našim podacima, raspoloženjima, zdravstvenim stanjima, interesima i slično. Da nas netko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, ali na internetu je sve dopušteno. Ovaj prijedlog zabranjuje praćenje maloljetnika na internetu u svrhu oglašavanja, a odraslima omogućuje lakše isključivanje praćenja“, objašnjava Borzan.
Da je takvo rješenje poželjno pokazuje i primjer Applea koji je nedavno omogućio korisnicima da isključe praćenje za neke aplikacije te je čak 97 posto korisnika iskoristilo tu opciju.
„Prijedlog također propisuje veću transparentnost velikih platformi na tržištu poput Googlea i Facebooka kojima je zabranjeno preferirati vlastite sadržaje. To je posebno važno nakon presude Googleu teške 2,42 milijarde eura jer je davao veću vidljivost svojim uslugama u tražilici. Ovim prijedlogom EU staje protiv samovolje digitalnih divova u cilju zaštite građana“, objašnjava Borzan.
Prijedlog je usvojen s 42 glasa za, 2 protiv i jednim suzdržanim.
Tekst i foto: Ured/Office of S&D Vice-President Mrs. Biljana Borzan MEP